Försök vara Positiv

Ett problem som jag noterat är att vi ryttare ibland är rätt dåliga på att berömma våra hästar. Jag själv kan komma på mig själv med att under ett ridpass inte berömma hästen en enda gång. Egentligen borde man ge hästen beröm efter varje väl utförd röresle eller övning. Gör den inte rätt, då försöker man igen, tills det blir rätt.

Jag ska nu verkligen fokusera på att vara noggran med berömmet, för jag vill ju ha en häst som känner glädje med uppgiften. Kanske du också borde göra det? :)



Glad ryttare = Glad häst?


Kommentarer
Postat av: Lisa.B

Hejhej :) jag mejlade dig för kanske någon månad/månader sedan ang design...(: jag undrar om du har lust och frmmförallt orkar och vill göra en till mig? :) jag förtår om du har fullt upp och så, men jag tänke bara fråga ifall :)

2011-07-27 @ 10:35:03
URL: http://ponnybock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback