Äntligen! Äntligen!

Nu har jag fått semester! Fy vad glad jag blir, nu kan jag äntligen slappna av! Ett tag iaf :P

Igår var en rolig dag ridmässigt. Jag slutade lite tidigare från jobbet och drog sedan direkt ut till Silver. Eftersom att han har varit väldigt på i handen, inte hängig, men lite stark om man säger så, provade jag ett babypelham med gummistång som jag aldrig använt på honom förut. Det fungerade inte som jag trodde att de skulle. Han var nästan lika stark på detta bett, men rörde sig mera ihop i kroppen. Han blev helt enkelt lättare att rida ihop, ´men fortfarande otroligt pigg och framåt. det gjorde mig väldigt förvånad för tidigare gånger vi stoppat in bett med hävstång i munnen blir det för skarpt för honom. Man får honom inte att ta stöd och man märker att han inte trivs. Så tummen upp till pelham! :D

Sedan fick jag möjligheten att rida en kompis ponny senare på kvällen. Bungy Jump har jag ridit förut, och han är en väldigt speciell ponny, otroligt lat och supersvår att få att gå rätt. Men han har riktigt bra gångarter, så om man kunde få ordning på hans lydnad och huvud skulle han säkerligen kunna tävla på väldigt hög nivå. Idag var han i vilket fall så jäkla duktig! Han gick i form nästan helatiden, och hör och häpna: Han löddrade vitt i munnen! Hästen som inte kan skumma enligt ägaren? ;) Haha Roliga ridpass som sagt! :D


(Bild på Bungy Jump Från Arkivet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback