Rida mitt i natten..

.. är något jag skulle vilja göra någon gång på sommaren.

Men idag hade jag nog föredragit att åka ut tidigt till stallet. Red Werra idag, och hoppade sockerbitar på volt. Blev förvånad över hur trygg jag kände mig, trodde att det skulle kännas osäkert med tanke på hur lite jag har hoppat andra hästar än Silver. Men det gick jättebra och hon kändes någorlunda kontrollerad, då hon var väldigt pigg var jag ändå nöjd med det!

Men gud vad lång tid det tog när jag skulle trava av. Hon totalvägrade att ställa vänster helt plötsligt (ston och deras ideer). Satt i säkert 10 min i skritten och försökte få henne att ställa och forma sig runt ytterskänkeln, utan att trycka in bogen eller slira med baken. Tillslut släppte det och jag kunde äntligen avsluta passet.

Man måste vara envis när det gäller hästar ;)


Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

de vill ja oxå :o typ i soluppgången :D

2011-01-28 @ 07:36:21
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback