Dagens Ridpass

Idag blev det äntligen dags för hoppning, har tyvärr fått skjuta upp det de senaste dagarna. Jag var ensam i stallet så jag orkade inte bära fram så många hinder, blev ett räcke och en oxer på distans och en bom att byta galopp och varv över. Red på hacket igen, mest för att jag tror mycket på att rida med olika bett, att det sedan inte ser så himla bra ut bryr jag mig faktiskt inte om.

Silver var jätteduktig! Positiv och glad utan att springa ifrån mig. Började att ha hindren på 70cm höjd och gjorde massor av busväger, hoppa snett, vända upp supersnävt, ja du fattar. Detta uppskattades såklart av Silver som nästan svängde före mig ibland, vem säger att man inte kan svänga med hackamore? Höjde sedan upp till ca 90 com hoppade en gång åt båda håll, och sist höjde jag oxern till 1-1.10m och hoppade en gång, vilket han gjorde lekande lätt :)

Bjuder på några kassa mobilbilder:




Vad gillar ni mitt hemmagjorda pannband? Haha, tejp och presentsnören. Ska nog göra ett nytt med andra färger någon gång. Använder det på mitt mysridningsträns ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

snyggt pannband :)

härligt att hoppningen gick bra :) som mej då.. orkar aldrig heller ta fram massa hinder när man e själv :p

2011-01-13 @ 16:03:52
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback