Ettahnias Drömhingst?

Jag har verkligen min egna lilla stil när det gäller hur min drömhäst ser ut. Visserligen finns det vissa egenskaper som de flesta värdesätter som jag också gör. Min drömhäst ska vara högrest och ha rörliga gångarter. Men jag vill också att den ska ha en mankhöjd på max 164cm, och jag vill att den ska ha ett litet huvud. Jag vill att öronen ska vara ädla(när de är spetsade ska de vara riktade mot varandra). Stora ögon såklart som en arabnörd jag är. Färg spelar egentligen ingen roll, men jag är väldigt svag för vita hästar. Jag tycker även om när de har en lagom tunn, och framför allt lång hals.

Jag kikade runt bland Flyinges Avelshingstar:

Denna lilla herre tycker jag mycket om! :) Apache är dock lite för hög för min smak¨(167cm), men han har ändå en väldigt lätt kropp och ser inte på något sätt tung ut. Förresten är 167 inte så himla stort, men för stort för mig så att säga :P Bildkälla

Quite Easy däremot är enligt mig hemskt ful :O Alldeles för mycket hals och grova drag i ansiktet. Visserligen får ju hingstar lite extra hals, men den är även för kort. Dock tycker jag att han har en rättså härlig galopp, men exteriört, NEJ :)
Jag har alltid haft svårt för Scandic, och jag vet faktiskt inte varför, han är ju väldigt lätt, men jag tycker att han har för korta framben, han ser lite oproportionerlig ut.

Men  dessa 3 hästar är/har varit  riktigt fina och framgångsrika, man ska ju inte gå så mycket på utseende, titta på hästens inställning istället, vill den jobba för dig? Det finns inte många hästar som uppfyller alla kraven man ställer, och gör de det så kostar de skjortan. Man får helt enkelt jobba mot hästens svagheter för att visa upp dess styrkor extra extra mycket. Det roliga med hästar är ju utvecklingen ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Får man tipsa om några hingstar? :D



Mina favoriter är :

~ Mr Carrera xx 1123 - har blivit erbjuden en av hans avkommor faktiskt ^^



~ Om El Tanam ox - angeloarabhingst



~ Belissimo M



~ Maserati 1204



~ Lingh 1185



Hingstar jag gillar! :)

2011-02-08 @ 21:35:28
URL: http://rydryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback