Dessa Hispiga Araber..

Måste bara bara berätta om en läskig händelse som jag och min lilla Arabkille var med om förra vintern. Han är och kommer nog alltid vara tittig och osäker i skogen. Jag hade denna dag ridit en ganska lång tur och Silver var överpigg och kunde knappt skritta när vi var på väg hem.

Helt plötsligt får han för sig att det är något farligt på sidan av vägen och han kastar sig åt sidan, ned i diket. Det han inte hade räknat med var att diket skulle vara djupt, och dessutom vattenfyllt! Det var is och ett lager snö över. Vi brakar igenom det tunna islagret, vattnet nådde ända upp till mina fötter. Silver står paralyserad av skräck några seknuder och sedan kastar han sig upp på vägen igen. Jag hoppar/ramlar i samma veva av honom.

Så står vi båda där helt förvånade och dyblöta. Kollade igenom honom snabbt, och promenerade sedan hem. Ingen skada skedd, och han uppförde sig mycket bättre i skogen dagarna efter. Men det var väldigt otäckt och jag är så glad att det gick så bra som det gick. Synd på sadeln var det ;)


Kommentarer
Postat av: Michelle

Åh vilken fin blogg du har:D

2011-02-02 @ 15:46:12
URL: http://Http://ponnybrudarnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback