3 hästar ridna :)

Dagen har varit väldigt rolig, men hu, jag är inte van att rida såhär mycket.

Silver var första ut. Vi hoppade med ett gäng andra i ridhuset. Silver var väldigt pigg idag och hoppade riktigt bra. det blev några missförstånd mellan oss i början, men vi avslutade bra med en bana på ca 1m. Höjde även upp en oxer ur en kombination lite extra. Fint hoppade han! Jag måste jobba med att få en mjukare hand mot hinder då jag idag backade av ibland. Fyfy!

Werra fick gå ett litet joggingpass i ridhuset eftersom att hon gick ganska hårt igår. Gunillaträningen drog ut väldigt mycket på tiden, så hon gick säkert i 1.5h. Annars kändes hon lite matt i bakkärran, ville springa på lite för mycket i traven. Galoppen kändes dock riktigt trevlig! :)

Bungy Jump hann jag ju inte ut till igår, men idag fick han sig ett roligt pass. Jag trimmade först dressyr i ridhuset. Jobbade med att hitta den stadiga formen, och tillslut kom den. Vi kunde till och med flyta på i slutor och skänkelvikningar utan tjafs! När jag kom ut var det solnedgång och jag kunde inte motstå att ta en busgalopp i ett plogat spår på en äng. Bungy var inte sen att hänga på! Jag borde dock ha haft en maringal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback