Morgonritt

Åh idag var vädret bara helt underbart! Jag kan inte låta bli att le när man skrittar fram på sin häst, solen skiner och frosten gnistrar. Hästen frustar glatt när du släpper iväg den i en härlig galopp i solen. Idylliskt?

Paul var idag som vanligt pigg och glad, och tyvärr spänd. Det släpper efter ett tag, men är ack så jobbigt. Det är svårt för mig att hantera honom när han bara blåser upp sig, någon som har ett tips?

När han väl slappande av var han riktigt fin! Däremot blev jag lite överraskad när jag på en äng bad honom att galoppera lite fortare. Han svarade inte alls framåt, haha han började istället vingla. Det är nog första gången en häst jag sitter på inte vill sträcka ut i flygande galopp på en äng. Verkligen mystiskt. När han längt sig någorlunda bad jag om en kortare och mer samlad galopp, och det svarade han på mycket bättre. Även om han är svag försöker han och såfort han gör rätt ställer jag mig upp i lätt sits och berömmer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback