Jobbig uteritt

Herregud, jag vet inte vem som blev tröttast idag, jag eller hästen. Jag hade tänkt rida lite lugnt, men Paul hade extremt mycket energi, så jag bestämde mig för att ta en liten galopp trots allt. Jag hade då precis kommit till en äng och den var perfekt att rida på. Men Paul bara tokdrar, typ tar bettet och springer. Gud vad sur jag blev!

Det blev inte bättre än att jag tog tag i ena tygeln och tvingade in honom på en volt. Efter några varv fick jag honom i balans igen och sedan red jag runt där på ängen ett bra tag. Han var riktigt fin och tyckte att det var rätt jobbigt, han blev både anfådd och svettig.

Blev alltså ett hårdare pass än vad jag planerat, men jag kan ju inte låta ett sådant beteende vara. Imorgon tar jag bara en skritttur och klättrar lite.



Knäppa häst ;) hihi


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

tack :D haha jag vet, det är vårt filmredigeringsprogram som gör att ljudet förvrängs/kommer efter :P pappa säger dock att han ska ha fixat det nu så jag hoppas på det ;)

2011-12-07 @ 13:13:41
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback