Dagens ridpass

Idag blev det lite kort trimm i ridhuset. Jag vill inte rida för långa pass i ridhuset, det finns egentligen ingen mening med det när Paul nu är så oruttinerad. Han var riktigt trevlig att rida idag, väldigt mjuk och uppmärksam. Något spänd i början, men det släppte fort. Galoppen var ovanligt lätt att samla, även om han tappade bakbenen ibland. Känns som om han redan börjar bli starkare!

Däremot misstänker jag att han har en mild verision av sadeltvång eller liknande. Han står aldrig lugnt och stilla när man sadlar och reagerer ganska kraftigt om jag gör någon udda rörelse i sadeln. Detta är något vi får jobba på, och jag vet att det kommer bli bättre och bättre ju mer han blir riden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har väl inte missat min grymma kalender? här hittar du dagens lucka:

http://hannalovisasol.se/2011/december/julkalder-dag-12.html

2011-12-12 @ 18:00:50
Postat av: Sanna

Tack för tipsen ! :D

tack :)

2011-12-12 @ 18:15:09
URL: http://hstliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback