Dagens Paul

Åh idag är jag jättenöjd med pollen min! Gjorde en jätterolig övning med bommar lite var stans i ridhuset. Tränade min och Pauls avståndsbedömning en hel del! Jag har fortfarande svårt med avstånden då Paul gärna drar lite mot bommarna, och dessutom har väldigt svårt att korta sig och komma ihop sig i sin galopp.

Vi hade lite struligt i början, han taxerade rätt dåligt och jag var dålig på att hjälpa honom. Allt eftersom började Paul tänka mera och han blev lättare och lättare att reglera. Hans taxering utvecklades enormt, dock ville jag hjälpa till lite för mycket ibland, haha svår balans det där! Notera att det bara var bommar på marken vi galoppade över idag!

Hans galopp blev såååå bra av alla bommarna, han blev sjukt lätt i handen och satte sig faktiskt  och samlade lite när jag närmade mig sadeln. Dessutom var han riktigt stark i vä. galoppen, han försökte inte komma undan lika mycket som han gjort tidigare ridpass. Vi lyckades också med att byta galopp över en av bommarna som låg på medellinjen. Han blev riktigt mjuk och fin och dessutom avslappnad, måstye ha att göra med att han blev sysselsatt helatiden, mycket hjärngympa!


Mitt hjärtegryn <3


Kommentarer
Postat av: Erika

SV:

Okej, ska kika där på börjes.



Jo jag har ju en unghäst hon blir 4 nu 2012.

Och stått en tid, tappat o fallit ur en del över ryggen. :/



Och växer.

Så de är svårt o hitta en sadel som ligger bra en längre tid.



så på de sättet kanske en bomlös vore bra.

så köpa en som passar sen.



Men tror inte de är sadeln som ställt till detta nu i ryggen.

Eftersom hon inte ens gått med sadeln innan.

Har ridit nu några få gånger, idag var hon mindre öm i ryggen än igår.



Masserar 2-3 dagar i veckan direkt efter ridningen nu, för o underhålla ryggen på henne. :)



Ska även ta ut en kiropraktor o han är även massör, har underhållit landslaget,s hästar.. tar ut han kring jan, feb tror jag.

Så ska han få gå igenom henne, han sägs vara super bra. :)

2011-12-21 @ 20:23:40
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback