Äntligen helg!

Jag har inte kommit mig för att sitta framför datorn den senaste tiden, men jag ska bättra min uppdatering hä'r på bloggen. Nu börjar jag verkligen komma igång med min ridning igen och det är väldigt kul!

Idag red jag ut i skogen, en av mina favoritrundor tog vi, den har ängar, vägar klättring och skog. Väldigt varrierad och bra runda. Paul hade endel bjudning, men skötte sig superbra fram tills efter en galopp på en äng. Stigen fortsatte in i skogen, och mellan åkern och skogen var et ett litet dike. Där bestämde han sig för att han inte tänkte gå över. jag vet inte hur länge vi höll på, han backade kastade sig åt sidorna och småstegrade, men tillslut gick han över. Tippar på att det tog upp emot 20 min innan han gav sig. Resten av turen skötte han sig bra.

Det är så viktigt att man inte låter hästen vinna i en sådan situation. Detta beteende kan komma bli ett enormt problem inom all ridning, även om man kanske tyckte att det inte var en så stor grej att hoppa av hästen och leda den över, eller att låta en annan häst gå före som draghjälp. Hästen ska gå där ryttaren vill helt enkelt!

I mitt fall handlade det nog om att Paul testade mig lite också, det är ju inte ovanligt att hästar gör det med nya ryttare. men han insåg nog att det inte var någon ide att försöka sig på sådana fula tricks.


Bild från idag! Tycker faktiskt att han klär i grönt schabrak och brun utrustning :D

Kommentarer
Postat av: Siri

Häääääh jag vet, så sjukt sucky. Tänk om man kunde visa upp alla gånger man har suttit på sin svårklasshäst och inte bara när det är en åsnepojke. Tror på stagefever.



Iiiiih very fab med grönt och brunt på honom.

2011-12-04 @ 17:05:44
URL: http://lamints.blogg.se/
Postat av: natalja och ridtravaren hillbilly (:

superfint med brun utrustning på fuxar :D

du har verkligen en jättefin häst!

2011-12-04 @ 19:32:28
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Maja

Klämde det det schabraket vid ett tillfälle, men insåg att färgen inte skulle göra sig riktigt rätt på min grålle. På din fux var den riktigt snygg!



Sv; Tack så mycket =)

Jag hoppas och tror verkligen att hon kan bli något bra!

2011-12-04 @ 20:14:56
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback