Fifan vad vi är bra

Idag hade jag nog världens roligaste ridpass! Jag bestämde mig helt impulsivt att jag skulle hoppa i paddocken. jag hade egentligen inte utrustningen (hackamore & ingen martingal), men jag hade en känsla av att det skulle funka rätt bra ändå. Hinderarna låg redan på 1.45 sedan igår, så när jag sänkte dem kändes 1m inte direkt högt, även om jag nuförtiden inte hoppar så mycket på den höjden.

Sagt och gjort, banan bestod av 7 hinder & 8:a språng med både kombination, trippelbarr. Jag hoppade fram lite lätt på en linje, och hoppade upp mig lite på en grind. Han var väldigt duktig och hoppade med mycket kraft. Jag hoppade banan direkt efter det. Han var helt klockren! Hoppade med massor av rygg, och vände i sprången. Jag fick lite strul in i kombinationen, då jag fegade ur lite och red på honom onödigt mycket. men han hoppade in över oxern hur enkelt som helst, trots att vi kom i botten. Räcket ut låg på 1.05, och det klippte han hur enkelt som helst! Jag hoppade om kombinationen direkt och fick till det mycket bättre, och sedan fick det räcka! Känslan var på topp så jag kände att vi inte behövde hoppa fler språng, även om vi bara hoppat typ 10st ;)

Jag är så nöjd med både mig och hästen. Jag kände att jag fick riktigt bra distanser(förutom första in i komb), och Silver hoppade väl och med helt rätt inställning! Så GLAD ÄR JAG!!


Sötnosen efter dagens ridpass :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt Erika! Fin design!

2011-08-07 @ 13:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback