Dagens

Idag har det, precis som de senaste dagarna varit mycket ridning för min del! Det är precis så jag vill ha det! Amanda och jag hade en jättehärlig dag idag, och jag tänkte att jag kunde dela med mig av dagens tre ridpass :)

Caruso var helt fantasktikt fin idag! jag och Amanda red runt på vägarna vid Räfnäs, och klättrade även litegranna. Det blev ett pass med mycket galopp och härliga hästar. Känslan när man från en flygande galopp till en extremt samlad galopp bara behöver sätta sig i sadeln och möta upp handen med lite skänkel. Fantastiskt!

Kulan är den största häst jag ridit, om man kollar på mankhöjden, för han känns verkligen inte som 170+ att rida. Han är så himla mysig och en extremt känslig häst att tillochmed lilla jag på 161cm & 46kg kan rida honom. Idag var han dock lite ofokuserad då en av hästana som vi sällskapade med var totally crazy. den bockade stegrade sparkade, och lilla kulan fick även han lite bus i skallen haha. Men bitvis var han ändå jättefin!

Silver, min älskade ponny var riktigt duktig idag! Eftersom att det hann bli mörkt innan jag kom ut till stallet fick det bli ridhuset idag. Jag ljobbade med att få honom mer känslig för skänkeln då jag upplever att han har något sena reaktioner. Efter mycket sidvärts och förflyttningar av rumpan var han jättekänslig för skänkeln, och han samlade sig väldigt bra i traven och skritten. Galoppen var en annan fluga, för han var väldigt stark och käftig, och jag fick motställa en hel del innan det släppte något. Där har vi något jag måste jobba på..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback