Stormar det?

Fyfan vad det blåste idag! Hade tänkt ta en kul tur i skogen, men la det på hyllan, min ponny och de flesta andra hästar jag känner blir tokiga ute när det blåser så mycket! Istället övertalades jag av Ida Friberg att vi skulle rida dressyr i ridhuset och byta hästar i slutet!

Idag lyckades jag faktiskt rida utifrån förhållanderna! Inga överreatiktioner från min sida, utan rätt korrigeringar vid rätt tillfälle! Silver gick faktiskt riktigt bra! Lite mycket i handen då och då, men han har svårt att bära sig i den högre formen, så jag tror att det kommer att bli bättre och bättre ju mer styrka vi tränar upp!

Sedan bytte vi hästar, och jag tyckte att det var mycket lättare att rida Arch på tränsbett än på kandar! Det var lättare att rida honoim fram till bettet och då blev det lättare att sitta och att rida överhuvudtaget! :) Kul hade jag också! man blir himla sugen på storhäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback