Botemedel mot träningsvärk?

Som väntat hade jag ont lite varstans efter gårdagens krävande ridpass. Det var länge sedan jag hade sådan träningsvärk så att det blir jobbigt att gå, jag måste ha upptäckt några nya muskler eller något, för jag får väldigt sällan träningsvärk.

Idag red jag och syrran en riktig långtur! Jag red först Novio, och hon älskade Silver, men vi blev tvungna att byta efter halva rundan, då Silver var totalt odräglig. Han vägrade gå framåt, tittade på allt och ingenting, och kastade sig åt alla håll. Han har ju alltid varit tittig ute, men nu var han verkligen dum, han hittade spöken överallt! Jag fick gå på honom rejält en gång, och då började han bjuda framåt igen. Efter en längre galopp med en hel del strul kunde jag galoppera rakt fram och jobba i lätt sits. Ibland måste man ta igenom saker när hästarna sätter sig på tvären, hur lång tid det än tar.

Träningsvärken blev mycket bättre efter ridpasset, tror att det bästa sättet att få den att gå över är att utsätta sig för det som skapade den ;)


Jag skyller tittigheten lite på hans ras och heta blod xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback